Молитва поющая в суздале

Постараемся детально ответить на вопрос: молитва поющая в суздале на сайте: молитва-богу.рф - для наших многоуважаемых читателей.

Корсунская (в Суздале)

Спасо-Евфимиев монастырь хранил в своих стенах множество дорогих православному сердцу святынь. Среди них особым почитанием пользовался древний чудотворный образ Богоматери «Умиление Корсунская».

Корсунская икона была святыней не только Суздаля, но и всего Владимирского края. С ней обходили с крестным ходом жильё и поля, каждый благочестивый житель Суздальского края считал священной обязанностью ежегодно принимать чудотворную Корсунскую икону в свой дом, а те, кто не мог этого сделать, совершали молебны пред святой иконой в самой обители. Каждую пятницу в монастыре перед чудотворным образом соборно пели акафист и поминали о здравии власти и благотворителей обители. На эти богослужения неизменно собиралось множество богомольцев из Суздаля и окрестностей. К помощи Богородицы обращались при засухе или обильных дождях и других несчастьях. Предание говорит, что в древности икона была «спутницей походов». Во время эпидемий холеры в 1830 и 1848 годах Корсунская икона путешествовала по сёлам Владимирской губернии, и в память бывших от неё исцелений было написано множество копий иконы для сельских церквей и часовен. Например, монастырская опись упоминает жителя деревни Курки Суздальского уезда, пожертвовавшего в обитель «ценного коня» за такой список.

Ежегодно в 10-ю пятницу после Пасхи Корсунскую икону Богоматери приносили в село Омутское. Согласно документам, в 1870-1873 годах разрешение принимать икону получили жители деревни Волковойны Ковровского уезда, села Кибергина Суздальского уезда, села Симы Юрьевского уезда, села Тейкова Шуйского уезда.

Корсунская икона находилась в Преображенском соборе монастыря на первой южной колонне при входе с западных дверей, а в зимнее время её перемещали в теплую Успенскую церковь и ставили на специальную тумбу за правым клиросом. В XIX веке при арестном отделении обители существовала домовая церковь в честь Корсунской иконы Божией Матери.

После закрытия Спасо-Евфимиева монастыря значительное число его икон и большая часть церковной утвари было взято в формировавшийся тогда Суздальский музей. С 1977 года

Корсунская икона занимает постоянное место в экспозиции «Золотая кладовая. Русское декоративно-прикладное искусство XI — начала XX веков», размещенной в Никольской больничной церкви Спасо-Евфимиева монастыря. Икона выставлялась в Москве на выставках «Триеннале III» (1999) и «Сокровища земли Владимирской» (ГИМ, 2001-2002).

uralpanda

С утра мы выезжаем с вещами из маленького гостеприимного Гуся и двигаемся в сторону Суздаля. Мы начнём прогулку по городу с Покровского женского монастыря, также действующего, который имеет интересную историю – он являлся местом заточения постриженных в монахини представительниц аристократических фамилий, которые по каким-то причинам впали в немилость у сильных мира сего. Среди знатных инокинь монастыря были:

– царица Анна Васильчикова, очередная жена Ивана Грозного, отставленная через год после свадьбы;

– инокиня Ольга, дочь Бориса Годунова;

– инокиня Елена (царица Евдокия Лопухина), жена Петра I, охладевшего к царице.

Ссылка в монастырь была обычаем, принятым на Руси вместо развода. В монастырь могли сослать за упрямство, своехарактерность, поддержку политических противников, а также за бездетность (очень частая причина). При этом знатные инокини, которые не были ограничены в деньгах, а также обладали независимым характером, порой вели в монастыре жизнь, мало чем отличающуюся от светской: носили мирские платья, принимали посетителей.

Мы у ворот монастыря

Ещё несколько фотографий красивейших соборных фресок

– варенье из огурцов. Я давно так не удивлялась, когда нам Нелли Петровна про него рассказала 🙂 Это суздальский специалитет, продают повсеместно

– варенье из еловых шишек. Ещё экзотичнее 🙂 Честно говоря, когда господин Саджади написал пост про экзотичную русскую еду, упомянув варенье из еловых шишек, я подумала, что он пошутил. Да нет же, вот оно, сейчас покажу поближе 🙂

– концентрат сбитня. В Суздале такая штука продаётся на любой вкус, этот имбирный. Можно добавлять в горячую воду, кофе, чай

– медовуха без градуса

– это чудо я купила в Гусе. Как только я увидела эту фарфоровую ванночку под губку на кухню, я поняла, что мне без такой не жить

– покровский пряник развесной со сгущёнкой, купленный на обратном пути ночью в Покрове (в фирменном магазине). Пошёл коллегам, и как только они попробовали, они кинулись искать в сети сайт этих пряников

– покровский пряник формовой с изюмом и сгущёнкой, куплен там же. Таких невероятных пряников я не ела ещё

– пряник, купленный в Суздале. Обычный

– хрустальная собачка из Гуся

– магнитики Суздаля, Гуся и Мурома

Варенье из огурцов – ну как будто бы маринованные огурцы, только сладкие. Варенье из еловых шишек – чем шишка меньше, тем легче её разжевать и съесть. Крупные, сантиметров по 5, уже жёсткие, но таких в варенье немного

Варенье из огурцов – это что-то новенькое.))) Век живи, век учись, точно говорят.

А фотодолг перед собой? Если да, то очень знакомо. И тянет он будь здоров, поэтому поздравляю и понимаю, какая легкость на душе.))

Православный Церковный календарь

Календарь на год ►

О календаре

Богослужения

Библейские чтения

Календарь

Дни особого поминовения усопших 2017

Дни поминовения новопреставленных

Подписка

Преподобная Евфросиния (в миру Феодулия) Суздальская , княжна

Дни памяти:

6 июля – Собор Владимирских святых

Краткое житие преподобной Евфросинии (в миру Феодулии) Суздальской

Княж­на бы­ла со­сва­та­на за свя­то­го бла­го­вер­но­го кня­зя Фе­о­до­ра († 1233; па­мять 5 июня), бра­та свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го, но же­них ее скон­чал­ся в са­мый день свадь­бы. Княж­на оста­лась в Суз­даль­ском жен­ском мо­на­сты­ре в честь По­ло­же­ния Ри­зы Бо­жи­ей Ма­те­ри, где вско­ре при­ня­ла по­стриг с име­нем Ев­фро­си­ния в честь Ев­фро­си­нии Алек­сан­дрий­ской.

В осо­бом от­кро­ве­нии Гос­подь пред­ска­зал бла­жен­ной игу­ме­нии о му­че­ни­че­ской кон­чине ее род­но­го от­ца, а так­же о на­ше­ствии та­тар на Русь. В 1238 го­ду несмет­ные пол­чи­ща та­та­ро-мон­го­лов дей­стви­тель­но на­па­ли на Рус­ское го­су­дар­ство. Уни­что­жая всё на сво­ем пу­ти, они по­до­шли к Суз­да­лю. Го­род ими был пол­но­стью раз­ру­шен и со­жжен, и толь­ко оби­тель пре­по­доб­ной Ев­фро­си­нии уце­ле­ла по ее мо­лит­вам.

Полное житие преподобной Евфросинии (в миру Феодулии) Суздальской

В юно­сти уви­де­ла она во сне Страш­ный Суд: мо­ре ог­ня и рай­ские оби­те­ли. Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца при­зы­ва­ла ее раз­де­лить бла­жен­ство пра­вед­ных, а Гос­подь дер­жал в дес­ни­це Сво­ей Кни­гу Жиз­ни. В дру­гом ви­де­нии ей был по­ка­зан Ки­е­во-Пе­чер­ский мо­на­стырь и ино­ки его, сла­вя­щие Гос­по­да. В то же вре­мя игу­ме­нии Суз­даль­ско­го мо­на­сты­ря бы­ло от­кро­ве­ние о том, что к ней долж­на прид­ти юная де­ва, ко­то­рую необ­хо­ди­мо при­нять в оби­тель.

Фе­о­ду­лия от­пра­ви­лась в Суз­даль для бра­ко­со­че­та­ния, но брак не со­сто­ял­ся. Ко­гда го­сти уже со­бра­лись на пир, же­них неожи­дан­но скон­чал­ся, как по­вест­ву­ет о том ле­то­пись: «Пре­ста­ви­ся князь Фе­о­дор Яро­сла­вич Боль­ший. И еще млад. И кто не по­жа­лу­ет се­го? Свадь­ба при­стро­е­на бе, ме­ды по­сы­че­ны, неве­ста при­ве­де­на, а кня­зья по­зва­ны. И бысть в ве­се­лия ме­сто плач и се­то­ва­ние».

Гос­подь по­пустил ей по­сто­ян­ную брань с бе­са­ми, Ев­фро­си­ния мно­го вре­ме­ни тер­пе­ла их на­па­де­ния и мо­ли­лась об укреп­ле­нии сво­ем в этой бра­ни. Игу­ме­ния ска­за­ла ей: «Без на­па­де­ния вра­га не бы­ло бы твер­дых во­и­нов цар­ских, и Гос­подь по­пус­ка­ет лю­бя­щим Его тер­петь ис­ку­ше­ния, дабы яви­лись доб­ро­де­те­ли их».

Ко­гда на Ру­си на­ча­лись эпи­де­мии и мо­ры, пре­по­доб­ной яви­лась Бо­жья Ма­терь и обе­ща­ла дар ис­це­ле­ний, по­сле че­го она на­ча­ла ле­чить не толь­ко се­стер в мо­на­стыр­ской боль­ни­це, но и при­хо­див­ших в оби­тель с тяж­ки­ми неду­га­ми. Ис­це­лен­ная ею де­ви­ца Та­и­сия при­ня­ла по­стриг в мо­на­сты­ре вме­сте со сво­ею ма­те­рью.

Неко­то­рое вре­мя пре­по­доб­ная Ев­фро­си­ния без­молв­ство­ва­ла, по­сле че­го по­лу­чи­ла от Бо­га дар про­ро­че­ства. Она пред­ска­за­ла близ­кую кон­чи­ну при­няв­шей ее игу­ме­нии и му­че­ни­че­скую смерть сво­е­го от­ца. Пе­ред на­ше­стви­ем Ба­тыя Гос­подь от­крыл по­движ­ни­це, что бе­да идет на Русь, что Суз­даль бу­дет ра­зо­рен: «Бу­дет лю­тое по­се­ще­ние, дабы из­ба­вить­ся от горь­ких веч­ных мук, – ска­зал Гос­подь, – . Те­бе же и жи­ву­щим здесь обе­щаю, что зна­ме­ние кре­ста бу­дет охра­нять твой мо­на­стырь». То­гда пре­по­доб­ная уви­де­ла двух Ан­ге­лов с на­тя­ну­ты­ми лу­ка­ми в ру­ках, охра­ня­ю­щих оби­тель. Они ска­за­ли пре­по­доб­ной, что ино­ки­ни, ко­то­рые бу­дут ис­кать спа­се­ния вне стен оби­те­ли, или вер­нут­ся в нее, или по­стра­да­ют.

В 1238 го­ду вой­ска Ба­тыя опу­сто­ши­ли Суз­даль. Пре­по­доб­ная Ев­фро­си­ния с сест­ра­ми дни и но­чи мо­ли­лась о спа­се­нии оби­те­ли, и мо­на­стырь уце­лел. Вра­ги не смог­ли по­дой­ти к мо­на­сты­рю. Пре­да­ние го­во­рит, что Ба­тый узнав об этом, пы­тал­ся с хол­ма раз­гля­деть мо­на­стырь, но он со­крыл­ся от него.

Неза­дол­го до кон­чи­ны пре­по­доб­ной в Суз­да­ле слу­чи­лось пред­ска­зан­ное ею зем­ле­тря­се­ние, во вре­мя ко­то­ро­го она уви­де­ла на небе Пре­свя­тую Бо­го­ро­ди­цу, умо­ляв­шую вме­сте со свя­ты­ми Сы­на Бо­жия о спа­се­нии гра­да и лю­дей в нем. По­сле это­го со­бы­тия яви­лись ей отец и бо­ярин Фе­о­дор, из­ве­стив­шие о близ­кой кон­чине. Пре­по­доб­ная ста­ла го­то­вить­ся. Бо­ле­ла она недол­го. При­ча­стив­шись Свя­тых Хри­сто­вых Тайн, ска­за­ла: «Сла­ва Те­бе, Пре­свя­тая Тро­и­ца! Упо­ва­ние на­ше, Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, по­мо­ги мне! Гос­по­ди, в ру­ки Твои пре­даю дух мой!», пе­ре­кре­сти­лась и ото­шла в жизнь веч­ную 25 сен­тяб­ря 1250 г.. Сем­на­дцать лет на­зад в этот же день она при­ня­ла по­стри­же­ние.

Осо­бен­но дей­ствен­на по­мощь пре­по­доб­ной в ис­це­ле­нии одер­жи­мых злы­ми ду­ха­ми. Как при жиз­ни она ве­ла непре­стан­ную брань с бе­са­ми и по­беж­да­ла их мо­лит­вой и сми­ре­ни­ем, так и по­сле кон­чи­ны Ев­фро­си­ния Суз­даль­ская по­мо­га­ет от­го­нять бе­сов и осво­бож­дать че­ло­ве­ка от злоб­ной си­лы, тер­за­ю­щей его ду­шу и те­ла.

Тропарь преподобной Ефросинии Суздальской

В тебе, мати, известно спасеся еже по образу, приимши бо Крест, последовала еси Христу и, деющи, учила еси презирати убо плоть, преходит бо: прилежати же о души вещи безсмертней. Темже и со Ангелы срадуется, преподобная Евфросиние, дух твой.

Ин тропарь преподобной Ефросинии Суздальской

Святая твоя память Суждальскую страну веселит, верных же вся созывает во всечестный храм твой, идеже ныне совершается всеславная память твоя, Евфросиние преподобная: моли Христа Бога, спастися душам нашим.

Кондак преподобной Ефросинии Суздальской

Девства чистый сосуд елеем молитвы и любве исполнивши, неугасимый светильник в сердце своем возжгла еси, преподобная, с нимже бодренно в сретение Небеснаго Жениха изшедши, в чертог Того пресветлый прията была еси: идеже ныне водворяяся с лики Ангелов и святых, молися, молимся, Христу Богу, части дев юродивых избавится нам.

Ин кондак преподобной Ефросинии Суздальской

Женише мой Сладчайший, Христу взываше прекрасная Евфросиние, ибо сладость любве Твоея душу ми надежею впери и красота милости Твоея сердце ми услади, сопотрудитися страданий по Тебе имея на Тя надежду, да достойну мя чертога с мудрыми девами и ликовствовати у Тебе причтимся. Темже, преподобная, почитающе подвиг трудов твоих, молим тя: моли незазритися и нам чертогу двери.

Ин кондак преподобной Ефросинии Суздальской

Девства чистотою возмогла еси свещу своего разума/ и просветила еси душевную чистоту,/ пощением же и бдением плоть поработила еси духу,/ темже, преподобная Евфросиние,/ почитающе подвиги трудов твоих, молимся,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.

Величание преподобной Ефросинии Суздальской

Ублажаем тя, преподобная мати Евфросиние, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

Молитва преподобной Евфросинии Суздальской

О, преславная мати, скорая наша помощнице и заступнице и неусыпная о нас молитвеннице! Предстояще иконе твоей и на сию со умилением, яко живей ти сущей, взирающе, молимся тебе усердно: приими прошения наша и принеси я ко Престолу Милосердаго Отца Небеснаго, яко дерзновение многое к Нему имущая. Испроси притекающим к тебе и всем православным христианом вечное спасение и временное благоденствие, На вся же благая дела и начинания наша щедрое благословение и от всяких бед и скорбей скорое избавление. Ей, чадолюбивая мати наша! Тебе, предстоящей Престолу Божию, ведомы суть нужды наша духовныя и житейския: призри на ня матерним оком и твоими молитвами вся злая от нас отврати, паче же злых и богопротивных обычаев умножение. Утверди же во всех веры согласное ведение, взаимную любовь и единомыслие, да во всем житии нашем, словесы же и писании и делы, славится всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, Единаго Бога, в Троице покланяемаго, Емуже честь и слава во веки веков. Аминь.

Каноны и Акафисты

Канон первый преподобной Евфросинии Суздальской

Ирмос: В оду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

С ветом молитв твоих озари нас, с любовию приступающих святую память твою воспети, преподобная мати.

И спрошена молитвами и от чрева матерня избрана бывши, всю себе в жертву Христу Богу принесла еси и сосуд избран божественных даров явилася еси, блаженная.

С охранити хотящи девство Христу Жениху и послушание соблюсти родителем, молитвенно воззвала еси к Богородице и Тоя ходатайством желанное устроение жизни улучила еси, преславная.

Богородичен: В сего мя спасает Слово Пребожественное, из чрева Твоего воплотитися благоволившее, Чистая Мати Дево.

Ирмос: Н ебеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

С вободу получивши от брака Божиим смотрением, красному добротою Христу обручилася еси произволением и, Тому усердно поработавши, ныне в Небесных обителех Того утешаешися обильно.

Н ебесная возлюбивши, вся красная мира сего оставила еси, преподобная, и, во обитель всельшися, неленостными труды постничества Богу угодила еси, Егоже моли спастися душам нашим.

В сенощными стоянии твоими безплотным Ангелом подобилася еси, тех споспешники имущи в твоих непрестанных к Богу молитвах.

Богородичен: П ризри на немощь рабов Твоих, Всепетая Богородице, и избави нас от скрытых сетей врага и губителя душ наших.

Седален, глас 3

П асома от Господа, яко овча кроткое, сопротивных полки победила еси благодатию Святаго Духа и, скончавши мужественно подвиг, венцы победныя прияла еси в Небесных селениих, идеже упокоевающися, Бога прилежно моли спастися душам нашим.

Ирмос: У слышах, Господи, слух Твоего смотрения и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Б одренным оком ума твоего в зрении невидимаго Бога выну пребывала еси, блаженная: Егоже лицезрением ныне наслаждающися, моли уныния дреманию оттрястися от очей наших.

Б ожественным словом и благодатию Святаго Духа воспитавшися, на высоту добродетелей востекла еси, преподобная мати, ихже стезею шествовати и нас укрепи молитвами твоими.

О гнем Божественнаго страха попаливши страстей терние и теплотою Утешителя согревшися, была еси безстрастия зерцало, егоже причастники и нас покажи ходатайством твоим.

Богородичен: О мраченныя грехми души наша просвети, Пречистая, и во свете заповедей Сына Твоего и Бога ходити научи ны.

Ирмос: П росвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Н осящи крест свой, последовала еси позвавшему тя Господу бодренно, светильник инокиням бывши в житии твоем, преславная мати.

В терпении, послушании и воли своея отречении тесный путь совершивши, ныне в пространных селениих обитаеши, в няже доспети и нас устрои.

В ся красная мира сего поправши, буди нам помощница, изнемогающим в борении с прелестьми века сего.

Богородичен: П риснодеву поем Тя, Богородице: Ты бо Бога Слова плотию мирови рождши, пребыла еси Дева.

Ирмос: М олитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

М ногими подвиги плотская умертвивши стремления, и нас, подражати тебе в постничестве возжелавших, тесным путем твоим шествовати умудри.

В оздержание, молитву и любовь стяжавши, преподобная, иноческаго жития образ явилася еси, в немже преуспети и нам пособствуй ходатайством твоим.

П ослушания труды прешедши и всеми добродетельми украсившися, жезл настоятельства прияла еси во обители иночестей, ныне же венцем славы увенчана еси: сего ради ублажаем тя, преподобная.

Богородичен: Я же Бога Слова Избавителя миру плотию рождшая, избави, молимся, от сетей вражиих души наша, Богородительнице Чистая.

Кондак, глас 2

Д евства чистый сосуд елеем молитвы и любве исполнивши, неугасимый светильник в сердце своем возжгла еси, преподобная, с нимже бодренно в сретение Небеснаго Жениха изшедши, в чертог Того пресветлый прията была еси, идеже ныне водворяющися с лики Ангелов и святых, молися, молимся, Христу Богу, части дев юродивых избавитися нам.

Д евство возлюбивши, сохранения того испросила еси у Приснодевы и, к земному шествующи жениху, Небеснаго сретила еси, Емуже уневестившися, вся житейская оставила еси и, притрудное совершивши постническое житие, в Небесный чертог прията быти сподобилася еси, идеже ныне с лики Ангелов и святых водворяющися, моли Христа Бога сотворити и нас причастники блаженныя части твоея.

Ирмос: О т Иудеи дошедше, отроцы в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

В остекши на высоту добродетелей и безстрастным во плоти житием Ангелом уподобльшися, рая сладости наследница быти сподобилася еси, взывающи: благословен еси, Господи Боже, во веки.

С ияющи светом безстрастия, от страстей молитвами твоими избавляеши притекающих к тебе молитвенно, преподобная, взывающих: благословен еси, Господи Боже, во веки.

П рестолу предстоящи Вседержителя, избавление от бед и скорбей молитвами твоими испроси нам, чтущим память твою, да взываем: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Богородичен: П ресвятая Дево Богородице, ходатайством Твоим исцели наша телесныя немощи и душевныя недуги, да Тебе радостно воспоем: радуйся, Благодатная.

Ирмос: Ц аря Небеснаго, Егоже поют вои Ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

З аповеди Господа внимающи, трезвением и бодренностию вся наветы и козни врага препобедила еси, от нихже и нам избавитися молитвами твоими сподоби.

Щ итом веры и шлемом упования вооружившися, полчища вражеская отразила еси молитвами твоими от обители, и ныне нас хранити не престай ходатайством твоим.

С рамных страстей совлещися рубищ, в красныя же добродетели ризы облещися сподоби нас молитвами твоими.

Богородичен: В ладычице Чистая, нас, к Тебе усердно прибегающих, от страстей и бед свободи молитвами Твоими.

Ирмос: В оистину Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Н ечистотами греховными оскверненных нас убели, блаженная Евфросиние, молитвами твоими, к покаянию подвигши ожестевшия души наша.

Н естяжанием упразднившися, безбедно преплыла еси житейское море, преподобная, егоже треволнений избавитися сподоби и нам, чтущим память твою.

Т оки слез твоих огнь страстей угасила еси, блаженная, ихже жжения избави и нас молитвами твоими.

Богородичен: Б уди нам прибежище, стена и покров, Пречистая Дево, да Тя с безплотными лики непрестанно величаем.

С ветильник ногам нашим бысть житие твое, преподобная, емуже последующе, невечерняго Света безбедно достигнем.

Канон второй преподобной Евфросинии Суздальской

Ирмос: В оду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Т еплотою Утешителя согреваему сердцу твоему, прекрасная Евфросиние, лед бесовский и страстей зиму разорила еси.

У глием божественнаго страха опаливши страстем вещь, была еси разсуждения светильник и безстрастия опаление, блаженная.

Н осящи на раме крест свой, последовала еси Зовущему любовию и светильница инокиням была еси.

Богородичен: В сего мя спасает Слово Пребожественное, благодатию восхотев из чрева Твоего воплотитися, Чистая Мати Дево.

Ирмос: Т ы еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси Свет омраченных, и поет Тя дух мой.

С тоянию всенощному твоему удивишася Ангели, ибо тех имяше поспешники, яже к Богу, в молитвах.

Д ремание оттрясла еси страстей от очию ума своего, темже прозираше чисто Невидимаго.

М леком воздержания яко воспитася, Евфросиние преподобная, на высоту добродетелей возвысися в совершенное безстрастие.

Богородичен: И мея Тя Помощницу, врагов стремления не убоюся, имея Тя Предстательницу, тех побеждаю полки.

П асома от Господа, Сего овча явилася еси кротко, сопротивныя полки побеждающи, и, скончавши подвиг божественный свой, в Небесную ограду вселися, Евфросиние преподобная, Бога прилежно молящи даровати нам велию милость.

Ирмос: У слышах, Господи, слух Твоего смотрения и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Н ескверное зерцало, утешительныя зари приимши, преподобная Евфросиние, приятелище Божественных восхождений.

Н апаяемо древо слезами явилася еси, мати высокораслена, воздержанием удобряемо и плоды божественными направляемо.

У глубила еси бразду твоего ума болезньми воздержания, добродетелей клас многоплоден и чудес благодати расплодила еси.

Богородичен: Д евства сосуде и Неотлучимаго Естества село, душу мою просвети омраченную, Богоневесто.

Ирмос: У тренююще, вопием Ти: Господи, спаси ны, Ты бо еси Бог наш, разве Тебе, иного не вемы.

В ар понесши дневный, славная, радости сподобилася еси Господа своего, преподобная.

В оздержанием, цвете сладкоуханен, прозябла еси шипок, дыхания Божия Разума благоухающи концем.

И же первее вельми хвалящагося змия к земли смирила еси, смирением ограждьшися.

Богородичен: Д еву по Рождестве поем Тя, Богородице, Ты бо Бога Слова плотию мирови родила еси.

Ирмос: М олитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

У мертвивши телесная стремления многими подвиги, к жизни безсмертней отшла еси, Евфросиние досточудная.

В оздержание присно, молитву и любовь нелицемерну стяжав, преподобная, несквернено Божие явилася еси зерцало.

Богородичен: Я же едина Словом Плотию Слово рождши, избави, молимся, от сетей вражиих души наша.

Кондак, глас 6

Ж енише мой Сладчайший, Христу взываше прекрасная Евфросиния, ибо сладость любве Твоея душу ми надеждею впери и красота милости Твоея сердце ми услади, сопотрудитися страдании по Тебе, имущи на Тя надежду, да достойну мя сотвориши чертога с мудрыми девами и ликовствовати у Тебе причтимся. Темже, преподобная, почитающе подвиг трудов твоих, молим тя: моли не зазритися и нам чертогу двери.

Ин кондак, глас 8

Д евства чистотою возжегла еси свещу своего разума и просветила еси душевную чистоту, пощением же и бдением плоть поработила еси духу, темже, преподобная Евфросиние, почитающе подвиги трудов твоих, молимся: моли Христа Бога спастися душам нашим.

Д евство возлюбивши, сохранения того испросила еси у Приснодевы и, к земному шествующи жениху, Небеснаго сретила еси, Емуже уневестившися, вся житейская оставила еси и, притрудное совершивши постническое житие, в Небесный чертог прията быти сподобилася еси, идеже ныне с лики Ангелов и святых водворяющися, моли Христа Бога сотворити и нас причастники блаженныя части твоея.

Ирмос: О троцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.

В зятся на высоту добродетели безстрастия, с плоютию Ангелом подобящися, рая пищи бысть наследница, взывающи: благословен Бог отец наших.

С ияющи зарею безстрастия, очернила еси бесом искушения и сих озлобления избави многи, вопиющая: благословен Бог отец наших.

Богородичен: С ию же рече Деву Духом великий Исаия, Яже во чреве Бога зачат и раждает, Емуже поем: благословен еси, Господи Боже, во веки.

Ирмос: Б огоглаголивии отроцы в пещи, со огнем пламень попирающе, пояху: благословите, дела Господня, Господа.

Н еугасиму душевную свещу маслом твоих подвиг соблюдши, вошла еси радостию в нетленный чертог и живеши во веки.

Н е поколебаша души твоея столп ветры нечистых духов, утверди бо ся на камени веры, всеблаженная: Господа пойте и превозносите во веки.

З лообразную страстей совлекла еси ризу, облекшися, блаженная, в красную одежду божественнаго безстрастия, Христови соцарствуя: Господа пойте и превозносите во веки.

Богородичен: Я ко честный превознесенный Престол сущую Бога Вышняго воспоим, людие, едину по Рождестве Деву сохраньшуся.

Ирмос: В еличаем Тя, Матерь Божию, и славим, Богородице Дево, яко Спаса рождшую душ наших.

С оюзом греховным помраченное сердце мое убели, прекрасная Евфросиние, покаянием, слез тучами и молитвами твоими.

В етрилом окормившися нестяжания, легко преплыла еси житейское, преподобная, море, к пристанищу тихому направляема.

Б езда воздержания, высотами сияющи, явилася еси, души наша просвещающи, преславная.

Богородичен: Д еву по Рождестве поем Тя, Богородице Марие, темже и Предстательницу Тя имамы и непрестанно величаем.

Ин Богородичен: У пование наше, Богородице, крепкая Помощнице, скорбящих от смерти изымаеши и от мук избавляеши, комуждо по достоянию благодать даеши, Тя, Богородице, вси величаем.

Т учами слез твоих огненное опаление страсти попалила еси и река явилася еси дарований, наполняема Духом.

Акафист преподобной Евфросинии Суздальской

И збранная от чрева матерня, угоднице Христова княжно Евфросиние, прославляюще прославльшаго тя Христа Господа, хвалебная приносим ти песни, мати преподобная: ты же, яко имущая дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи, да зовем ти:

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

А нгелов Царица и Мати Господа, провидящи равноангельное житие твое, услыша молитву святых твоих родителей и разреши тобою неплодство их, трикратно тем явившися во сне в знамение твоего избрания, блаженная. Мы же таковое о тебе Божие смотрение прославляюще, взываем ти:

Радуйся, святый плоде, молитвами неплодствовавших испрошенный; радуйся, честный даре, Приснодевою безчадствовавшим дарованный.

Радуйся, чудным фимиамом, яко будущее благоуханное селение Духа, до зачатия предзнаменованная; радуйся, в предъосвященном молитвою и Божиим благословением чреве зачатая.

Радуйся, по зачатии, яко чистая голубица, от Пречистыя Девы даемою голубицею предъобразованная; радуйся, до рождения Царицею неба и земли в служебный лик себе предъизбранная.

Радуйся, еяже рождение Богородицею со святыми Антонием и Феодосием яве предвозвещено быти; радуйся, ейже имя, яко имевшей быти верною Богу рабою, Феодулия пронареченно бысть.

Радуйся, рождением своим бывшее свыше обетование оправдавшая; радуйся, по рождении абие великое свое предназначение проявившая.

Радуйся, еще в пеленах сущи, пост иноческий державшая; радуйся, от сосцу доилицы, егда тоя мяса ядяше, николиже млека вкусити хотевшая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

В идяще родители твоя, яко услышана бысть молитва их о тебе, блаженная, и чудящеся о явлениих Богоматере, во сне яко яве бывших, слагаху тая в сердце своем: велие же некое о тебе Божие смотрение в тех провидяще, радостно вопияху Богу: Аллилуиа.

Р азумети хотя, по рождении твоем, Божие о тебе изволение, боголюбивая мати твоя, молящися, усну и виде себе во сне окриленну, в высоту парящу и тя, отроковицу, Богу в руце вдающу: чесо ради, посвящяющи тя по святом крещении, вручи тя покрову и заступлению Царицы Небесныя. Мы же таковое предъустроение о тебе славяще, хвалебно взываем ти:

Радуйся, по изволению Божию в дар Богу от рождения определенная; радуйся, изначала, яко в небесная парити имущая, предъуказанная.

Радуйся, от купели живаго со Христом общения взыскательницею быти предъявленная; радуйся, во святом крещении во Христа облекшися, хритоподражательницею быти назнаменанная.

Радуйся, в троекратном во имя Пресвятыя Троицы погружении во свете лица Ея пребывати начавшая; радуйся, в белы, во образ чистоты, ризы одеянием в чин непорочных вступившая.

Радуйся, с возложением креста на выю благое иго Христово носити восприявшая; радуйся, с препоясанием чресл бодренною подвижницею Христовою быти себе показавшая.

Радуйся, с горящею при купели свещею в светлый лик благодатно освященных вчиненная; радуйся, в троекратном окрест купели хождении, яко обрученная Христу невеста, ликовавшая.

Радуйся, в залог вечнаго с Небесным Женихом единения святым миром запечетленная; радуйся, в осуждение всякия скверны греховныя на всех чувствах знамение дара Духа Святаго приявшая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

С илою свыше управляема, преуспевала еси возрастом и благодатию у Бога и человек: о чесом родители твои и ужики радующеся, Богу, из уст младенец хвалу себе совершающему, взываху: Аллилуиа.

И муще в памяти бывшая о тебе знамения и чудящеся необычному в отрочестве разуму твоему, родители твоя разсудиша наипаче поучением божественных книг возгревати живущий в тебе дар благодатныя жизни, еже и соверши сам боголюбивый родитель твой святый благоверный князь Михаил. Хвалу воздающе таковому о тебе родителей твоих мудрому попечению, взываем ти:

Радуйся, премудрости Божией пространное приятелище; радуйся, младенцем открываемых таин верное хранилище.

Радуйся, отроковице, млеком слова животнаго воспитанная; радуйся, дево, чистыми токи небесных истин напоенная.

Радуйся, теплотою учения родительскаго огнь любве к Господу в сердце твоем возгревшая; радуйся, живыя стремления юности от земных к небесным возведшая.

Радуйся, невесто, отцем по плоти в уневещение Христу Господу руководствованная; радуйся, красото, паче всех красных мира красоты райския любити наученная.

Радуйся, розго лозы истинныя, вертоград Христов измлада украшавшая; радуйся, древо, от корене свята плоды благи рано приносити начавшее.

Радуйся, из детства чистотою небесным силам подобившаяся; радуйся, во всю жизнь осенением Приснодевы в непорочном девстве сохранившая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

Б урю внутрь имеяху помышлений родители твоя, егда приспе время преподавати ти внешняя учения, да не како теми охладится сердце твое к небесным, ведуще же страх Божий и святое житие богомудраго болярина Феодора, того призваша научити тя всякой внешней мудрости, Богу просвещающему умы воспевающе: Аллилуиа.

С лышащи преподаваемая тебе о мире Божием учения, яко пчела, от внешних собирала еси сок, силою действовавшия в тебе благодати сладчайшаго паче меда Господа, в духовный сот превращала еси той, и вся искушающи, добрая точию держала еси. Таковую мудрость твою хваляще, взываем ти:

Радуйся, от видимых тварей к невидимым Божиим возносившаяся; радуйся, от красот мира к Краснейшему паче всех любовию возгаравшаяся.

Радуйся, созерцанием Небес, славу Божию поведающих, к снисканию славы пренебесныя воскрилявшаяся; радуйся, от излияния света солнечнаго на злыя и благая богоподобной любви научавшаяся.

Радуйся, во образе солнца, Всевидящее Око Божие умным оком своим зрети учившаяся; радуйся, в различии славы солнца, луны и звезд, различие Небеснаго по делом прославления познававшая.

Радуйся, от воздыханий суете неволею повинувшияся твари, блаженный о гресех плач восприявшая; радуйся, в тяготе вещей земных тяготу грехов проразумевавшая.

Радуйся, стремлением огня горе горняя мудрствовати научавшаяся; радуйся, прехождением образа мира сего в любви к благом непреходящым утверждавшаяся.

Радуйся, в строении вещей земных тайны устроения спасения прозревавшая; радуйся, яко злато огнем искушаемое, очистительный искушений огнь радостно терпети предначинавшая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

Б оготечной звезде, волхвов к Солнцу Правды приведшей иногда, подобящися, в дому и княжении родителей твоих на путь спасения приводила еси всех, на святое житие твое взиравших и словес данныя тебе премудрости слушавших, иже тобою просвещаеми, Богу, тя умудряющему, радостно взываху: Аллилуиа.

В идяще тя умом и красотою паче всех дщерей высокородных славну, сынове княжестии молением стужиша родителем твоим, пояти тя ищуще, но не получиша желаемаго, Богу лучшее нечто о тебе устрояющу. Мы же, о тебе путем Божиим чудящеся, взываем ти:

Радуйся, красотою души паче неже лепотою тела всех другинь превосходившая; радуйся, святостию жития паче неже благородством рода прославившаяся.

Радуйся, славных и прекрасных искателей твоих нивочтоже вменившая; радуйся, Краснейшаго паче всех человек всем сердцем взыскавшая.

Радуйся, к единому жениху Христу тайным сердца желанием влекомая; радуйся, Тому, Егоже возлюби душа твоя, невидимым Божиим промышлением блюдомая.

Радуйся, единаго Господа невозвратным помыслом себе избравшая; радуйся, умом и сердцем в нем исчезавшая.

Радуйся, именем Иисуса паче мира благоуханна услаждавшаяся; радуйся, теплотою любве Христовы паче солнца светозарна согревавшаяся.

Радуйся, во еже духовне Христу обручитися достойно себе уготовлявшая; радуйся, боголюбезным добронравием внутрь и вне богато себе украсити ревновавшая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

П ровозвестницы бывше божественнаго о тебе промышления родители твоя, тайным Божиим велением влекоми, соизволиша на моление Мины, князя Суждальскаго, паче других искателей твоих и родом и делы славна, и на Бога все упование возложше, на брак тя с ним благословиша, воспевающе вся премудре Строющему: Аллилуиа.

В озсия свет утешения в души твоей, егда в слезных молитвах поведавши скорби сердца твоего Владычице Богородице, о внезапном устроении жизни твоей не по сердцу твоему, услышала еси радостный Тоя глас, волю родителей исполнити тебе повелевавшей, и не разоритися обетом и желанием твоим обещавший. Таковое Матери Божией к тебе благоволение славяще, ублажаем тя, вопиюще:

Радуйся, невесто, дивными путьми во объятия Христова наставленная; радуйся, дево, матерним Приснодевы попечением руководствованная.

Радуйся, теплым воли родителей повиновением связуемая; радуйся, и неизменным желанием девства снедаемая.

Радуйся, таковое в сердце распятие ради Господа претерпевшая; радуйся, преданностию воли Божией, яко на Крест себе в жертву Богу принесшая.

Радуйся, любовь ко Господу с покорностию родителем сочетавшая; радуйся, уповательным послушанием и честь браку воздавшая, и честнейшее брака девство сохраншая.

Радуйся, на брак ити напутствованная, и в безбрачии пребыти несомненно чаявшая; радуйся, на пути во мрак сокровенных о тебе путей Божиих с трепетом воззревавшая.

Радуйся, в приражении недоумений о будущем на камени упования крепко утвердившаяся; радуйся, в данном тебе Богородицею обетовании, яко на лоне матернем, упокоевавшаяся.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

Х отящу тако Божию вседержительству, князь Мина, еще не доспевшей тебе града Суждаля, предаде дух свой в руце Божии. Ты же от всяких уз земных свободу улучивши, радостно воспела еси славу Богу: Аллилуиа.

Н овую показала еси добродетель, блаженная, егда твердое восприяла еси намерение не возвращатися в дом родителей, вселитися же во граде Суждале, во обители положения ризы Божиея Матере, идеже сокровища своя бедным иждивши, ангельский образ прияла еси. Таковое твое мудрое о себе и спасительно бывшее нам изволение славяще, взываем ти:

Радуйся, во уповании своем не постыжденная; радуйся, получением желания своего обрадованная.

Радуйся, от треволнений мира в небурном пристанищи укрывшаяся; радуйся, вожделенному тебе лику дев радостно сопричетшаяся.

Радуйся, вся утехи земныя во уметы вменившая; радуйся, сокровища вена твоего руками нищих в небесныя сокровищницы предпославшая.

Радуйся, любве ради ко Христу в нищету Его облекшаяся; радуйся, всю славу мира иноческим смирением поправшая.

Радуйся, в пострижении иноческом желанием строгаго постничества горевшая; радуйся, с принятием иноческаго образа духовное всеоружие восприявшая.

Радуйся, по оставлении мира о едином на потребу точию помышлявшая; радуйся, по вселении в обитель черноризиц, духом в общении ангел и святых жити наченшая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

С транно житие восприяла еси во обители, преподобная, смиривши себе паче всех: княжна бо сущи, черноризицам проста рода ради Христа служила еси, поношением Христовым честь рода своего возвеличивши, Богу, дивныя подвиги твоя прославльшу, Емуже вопием: Аллилуиа.

В ся в вышних была еси духом, преподобная, и божественною укрепляема благодатию, во всех добродетелех преуспевала еси, образ совершеннаго иноческаго жития всем, сподвизавшимся ти, подавающи. Темже ублажаем тя, всехвальная:

Радуйся, подвигом добрым подвизавшаяся; радуйся, течение свое добре совершившая.

Радуйся, страхом Божиим всякое нечистое желание побеждавшая; радуйся, памятию о смерти всякое суетное попечение отгонявшая.

Радуйся, пощении и бдении плоть свою смирявшая; радуйся, умным деланием душу свою выну горе восторгавшая.

Радуйся, всегдашним уединением от соблазнов мира чувства своя соблюдавшая; радуйся, бодренным трезвением от злых помыслов сердце свое охранявшая.

Радуйся, в молитвах неусыпная и в чтении божественных книг ненасытимая; радуйся, на всякое послушание скорая, на исполнение же воли своея косная.

Радуйся, терпения, кротости и любве зерцало; радуйся, сердечнаго сокрушения, всегдашняго плача и покаяния правило.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

А нгелоподобным житием просиявши, жезл настоятельства прияла еси, блаженная, и, добре правящи обитель сию, молитвою и примером жизни своея, словом научения и устроением чина иноческаго, души, тебе вверенныя, к Богу приводила еси, научающи вся пети Ему: Аллилуиа.

В итийствующий язык не может изглаголати мудрости твоея начальственныя, егда дев от вдовиц отделила еси, да не како от взора и речей помыслы о сластех житейских приемше, осквернятся теми в сердце своем и в добром течении своем запяты будут. Чесо ради дань хвалы тебе приносяще, взываем:

Радуйся, душ боголюбивых мудрая руководительнице; радуйся, невест Христовых неусыпная блюстительнице.

Радуйся, в управлении своем простоту с мудростию соединившая; радуйся, в начальствовании своем снисхождение с взыскательностию сочетавшая.

Радуйся, строгость власти материнскою любовию умерявшая; радуйся, материнскую любовь строгостию власти отрезвлявшая.

Радуйся, мудрыми наставлении добрых в добре утверждавшая; радуйся, и единым взором неисправных к исправности подвизавшая.

Радуйся, крепкою молитвою невидимыя стрелы вражеския от обители отражавшая; радуйся, мудрыми порядками внешния соблазны мира от сестр отвращавшая.

Радуйся, теплыми попечении земную обитель в рай претворившая; радуйся, устроением истиннаго иночества вход в Царство Небесное всем угладившая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

С пасти хотя тобою души многих, милосердый Господь многими дары обогати тя, преподобная, чудотворения и пророчества, прозорливости же и слова помазаннаго, имиже прославляющи ущедрившаго тя Господа, подвигла еси пети Ему всех: Аллилуиа.

С тена была еси обители твоей, егда от неистовства Батыева молитвами твоими сохранила еси ю невредиму. Таковое дивное твое заступление поминающе, взываем ти:

Радуйся, трудолюбным Богу служением дерзновение к Нему стяжавшая; радуйся, совершенным страстей очищением Божие благоволение к себе привлекшая.

Радуйся, благодатей богоизбранный сосуде; радуйся, духа благодвижный органе.

Радуйся, алчущия ведения души манною божественных истин питавшая; радуйся, благочестивых чувства благоуханием обетований услаждавшая.

Радуйся, недуги душевныя словом действенным врачевавшая; радуйся, болезни телесныя именем Иисусовым исцелявшая.

Радуйся, будущая, яко настоящая, провидевшая; радуйся, дальняя, яко близ сущая зревшая.

Радуйся, помышления сердечная Духом Божиим прозревавшая; радуйся, потаенныя страсти Божиим озарением обличавшая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

П ение всякое превосходят небесная утешения, богоблаженная, имиже труды и подвиги твоя увенча Христос Господь в небесных обителех, идеже водворяющися, со ангелы и всеми святыми непрестанно воспеваеши Ему: Аллилуиа.

С ветоподателен светильник всякаго утешения была еси по преставлении твоем, преподобная мати: яви бо тя Христос Господь молитвенницу и ходатаицу всем, с верою к тебе прибегавшим. Мы же, твоим заступлением ограждаеми, зовем ти:

Радуйся, по преставлении своем Господом неба и земли милостивно приятая; радуйся, по отшествии от земных в небесных обителех водворенная.

Радуйся, венцем славы за смирение венчанная; радуйся, на престоле царствия за победы над страстьми посажденная.

Радуйся, от манны сокровенныя за сокрушение и слезы услаждаемая; радуйся, от древа животнаго за многия лишения питаемая.

Радуйся, с Царицею Небесною у Престола Царя царей предстоящая; радуйся, с ангелы и всеми святыми заступлением своим нас приосеняющая.

Радуйся, мати, и с неба любящих тя теплотою любве согревати не преставшая; радуйся, и среди небесных утешений земных чад своих не забывшая.

Радуйся, ходатаице усердная, прибегающих к тебе не посрамляющая; радуйся, молитвеннице крепкая, смиренных к тебе молитв не презирающая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

Б лагодать на благодать бысть нам открытие нетленных мощей твоих, преподобная, в нихже источник всякаго утешения стяжавше, величаем возвеличившаго тя Христа Господа, благодарно поюще Ему: Аллилуиа.

П оюще Дивнаго во святых Своих Господа, тя, яко избранную невесту Свою, славою и честию венчавша, и твое милостивое и скорое во всех нуждах наших заступление и всепоможение прославляюще, благодарно зовем ти:

Радуйся, всеусердная наша предстательнице; радуйся, неотступная наша хранительнице.

Радуйся, обители сея твердое ограждение; радуйся, града нашего верное защищение.

Радуйся, скорбящим отрадо и утешение; радуйся, обидимых прибежище и заступление.

Радуйся, болящих неоскудное врачевание; радуйся, бедствующих благонадежное избавление.

Радуйся, благочестивым царем нашим скорая помощнице; радуйся, христолюбивому воинству необоримая споборнице.

Радуйся, сене, от праведнаго гнева Божия нас укрывающая; радуйся, росо, огнь всяких скорбей и страстей прохлаждающая.

Радуйся, Евфросиние, невеста Христова прекрасная.

О преславная мати, приими малое сие тебе наше приношение, и твоим теплым у Престола Божия ходатайством избави нас от враг видимых и невидимых, от всяких бед и скорбей, от всякаго губительства и вечныя смерти, да с тобою и всеми святыми в Царствии Небесном сподобимся пети Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангелов Царица …» и 1-й кондак «Избранная от чрева матерня …».

О преславная мати, скорая наша помощнице и заступнице и неусыпная о нас молитвеннице! Предстояще иконе твоей и на сию со умилением, яко живей ти сущей, взирающе, молимся тебе усердно: приими прошения наша и принеси я ко Престолу Милосердаго Отца Небеснаго, яко дерзновение многое к Нему имущая. Испроси притекающим к тебе и всем православным христианом вечное спасение и временное благоденствие, на вся же благая дела и начинания наша щедрое благословение и от всяких бед и скорбей скорое избавление. Ей, чадолюбивая мати наша! Тебе, предстоящей Престолу Божию, ведомы суть нужды наша духовныя и житейския: призри на ня матерним оком и твоими молитвами вся злая от нас отврати, паче же злых и богопротивных обычаев умножение. Утверди же во всех веры согласное ведение, взаимную любовь и единомыслие, да во всем житии нашем, словесы же и писании и делы, славится всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, Единаго Бога, в Троице покланяемаго, Емуже честь и слава во веки веков. Аминь.

Случайный тест

Цитата дня

Не будь привязан к данной тебе на время красоте, чтобы не предстать пред Богом лишенным всякой красоты.

Оценка 3.4 проголосовавших: 17
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here