Молитва на преполовение

Постараемся детально ответить на вопрос: молитва на преполовение на сайте: молитва-богу.рф - для наших многоуважаемых читателей.

Молитва на преполовение

Молитвы, читаемые от уныния

Господь просвещение мое и Спаситель мой, кого убоюся? Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся? Внегда приближитися на мя злобующим, еже снести плоти моя, оскорбляющия мя и врази мои, тии изнемогоша и падоша. Аще ополчится на мя полк, не убоится сердце мое, аще востанет на мя брань, на Него аз уповаю. Едино просих от Господа, то взыщу: еже жити ми в дому Господни вся дни живота моего, зрети ми красоту Господню и посещати храм святый Его. Яко скры мя в селении Своем в день зол моих, покры мя в тайне селения Своего, на камень вознесе мя. И ныне, се вознесе главу мою на враги моя: обыдох и пожрох в селении Его жертву хваления и воскликновения, пою и воспою Господеви. Услыши, Господи, глас мой, имже воззвах: помилуй мя и услыши мя. Тебе рече сердце мое, Господа взыщу. Взыска Тебе лице мое, лица Твоего, Господи, взыщу. Не отврати лица Твоего от мене и не уклонися гневом от раба Твоего: помощник мой буди, не отрини мене, и не остави мене, Боже Спасителю мой. Яко отец мой и мати моя остависта мя, Господь же восприят мя. Законоположи ми, Господи, в пути Твоем и настави мя на стезю правую враг моих ради. Не предаждь мене в души стужающих ми, яко восташа на мя свидетеле неправеднии и солга неправда себе. Верую видети благая Господня на земли живых. Потерпи Господа, мужайся и да крепится сердце твое, и потерпи Господа.

Не ревнуй лукавнующим, ниже завиди творящим беззаконие. Зане яко трава скоро изсшут, и яко зелие злака скоро отпадут. Уповай на Господа и твори благостыню, и насели землю, и упасешися в богатстве ея. Насладися Господеви, и даст ти прошения сердца твоего. Открый ко Господу путь твой и уповай на Него, и Той сотворит: и изведет, яко свет, правду твою и судьбу твою, яко полудне. Повинися Господеви и умоли Его. Не ревнуй спеющему в пути своем, человеку творящему законопреступление. Престани от гнева и остави ярость, не ревнуй еже лукавновати. Зане лукавнующии потребятся, терпящии же Господа, тии наследят землю. И еще мало, и не будет грешника, и взыщеши место его, и не обрящеши. Кротцыи же наследят землю и насладятся о множестве мира. Назирает грешный праведнаго и поскрежещет нань зубы своими. Господь же посмеется ему, зане прозирает, яко приидет день его. Мечь извлекоша грешницы, напрягоша лук свой, низложити убога и нища, заклати правыя сердцем. Мечь их да внидет в сердца их, и луцы их да сокрушатся. Лучше малое праведнику, паче богатства грешных многа. Зане мышцы грешных сокрушатся, утверждает же праведныя Господь. Весть Господь пути непорочных, и достояние их в век будет. Не постыдятся во время лютое, и во днех глада насытятся, яко грешницы погибнут. Врази же Господни, купно прославитися им и вознестися, исчезающе яко дым исчезоша. Заемлет грешный и не возвратит, праведный же щедрит и дает. Яко благословящии Его наследят землю, кленущии же Его потребятся. От Господа стопы человеку исправляются, и пути его восхощет зело. Егда падет, не разбиется, яко Господь подкрепляет руку его. Юнейший бых, ибо состарехся, и не видех праведника оставлена, ниже семени его просяща хлебы. Весь день милует и взаим дает праведный, и семя его во благословение будет. Уклонися от зла и сотвори благо, и вселися в век века. Яко Господь любит суд и не оставит преподобных Своих, во век сохранятся. Беззаконницы же изженутся, и семя нечестивых потребится. Праведницы же наследят землю и вселятся в век века на ней. Уста праведнаго поучатся премудрости, и язык его возглаголет суд. Закон Бога его в сердце его, и не запнутся стопы его. Сматряет грешный праведнаго и ищет еже умертвити его. Господь же не оставит его в руку его, ниже осудит его, егда судит ему. Потерпи Господа и сохрани путь Его, и вознесет тя еже наследити землю, внегда потреблятися грешником узриши. Видех нечестиваго превозносящася и высящася, яко кедры Ливанския. И мимо идох, и се не бе, и взысках его, и не обретеся место его. Храни незлобие и виждь правоту, яко есть останок человеку мирну. Беззаконницы же потребятся вкупе: останцы же нечестивых потребятся. Спасение же праведных от Господа, и Защититель их есть во время скорби. И поможет им Господь, и избавит их, и измет их от грешник, и спасет их, яко уповаша на Него.

Терпя, потерпех Господа, и внят ми, и услыша молитву мою. И возведе мя от рова страстей, и от брения тины, и постави на камени нози мои, и исправи стопы моя, и вложи во уста моя песнь нову, пение Богу нашему. Узрят мнози и убоятся, и уповают на Господа. Блажен муж, емуже есть имя Господне упование его, и не призре в суеты и неистовления ложная. Многа сотворил еси Ты, Господи, Боже мой, чудеса Твоя и помышлением Твоим несть кто уподобится Тебе: возвестих и глаголах, умножишася паче числа. Жертвы и приношения не восхотел еси, тело же свершил ми еси, всесожжений и о гресе не взыскал еси. Тогда рех: се прииду, в главизне книжне писано есть о мне: еже сотворити волю Твою, Боже мой, восхотех, и закон Твой посреде чрева моего. Благовестах правду в церкви велицей, се устнам моим не возбраню: Господи, Ты разумел еси. Правду Твою не скрых в сердце моем, истину Твою и спасение Твое рех, не скрых милость Твою и истину Твою от сонма многа. Ты же, Господи, не удали щедрот Твоих от мене: милость Твоя и истина Твоя выну да заступите мя. Яко одержаша мя злая, имже несть числа, постигоша мя беззакония моя, и не возмогох зрети, умножишася паче влас главы моея, и сердце мое остави мя. Благоволи, Господи, избавити мя: Господи, во еже помощи ми вонми. Да постыдятся и посрамятся вкупе ищущии душу мою изъяти ю, да возвратятся вспять и постыдятся хотящии ми злая. Да приимут абие студ свой глаголющии ми: благоже, благоже. Да возрадуются и возвеселятся о Тебе вси ищущии Тебе, Господи, и да рекут выну: да возвеличится Господь, любящий спасение Твое. Аз же нищ есмь и убог, Господь попечется о мне. Помощник мой и Защититель мой еси Ты, Боже мой, не закосни.

Боже, во имя Твое спаси мя и в силе Твоей суди ми. Боже, услыши молитву мою, внуши глаголы уст моих: яко чуждии восташа на мя и крепцыи взыскаша душу мою, и не предложиша Бога пред собою. Се бо, Бог помогает ми, и Господь Заступник души моей. Отвратит злая врагом моим, истиною Твоею потреби их. Волею пожру Тебе, исповемся имени Твоему, Господи, яко благо, яко от всякия печали избавил мя еси, и на враги моя воззре око мое.

Псалом 101

Господи, услыши молитву мою, и вопль мой к Тебе да приидет. Не отврати лица Твоего от мене: воньже аще день скорблю, приклони ко мне ухо Твое: воньже аще день призову Тя, скоро услыши мя. Яко исчезоша яко дым дние мои, и кости моя яко сушило сосхошася. Уязвен бых яко трава, и изсше сердце мое, яко забых снести хлеб мой. От гласа воздыхания моего прильпе кость моя плоти моей. Уподобихся неясыти пустынней, бых яко нощный вран на нырищи. Бдех и бых яко птица особящаяся на зде. Весь день поношаху ми врази мои, и хвалящии мя мною кленяхуся. Зане пепел яко хлеб ядях, и питие мое с плачем растворях. От лица гнева Твоего и ярости Твоея: яко вознес низвергл мя еси. Дние мои яко сень уклонишася, и аз яко сено изсхох. Ты же, Господи, во век пребываеши, и память Твоя в род и род. Ты воскрес ущедриши Сиона, яко время ущедрити его, яко прииде время. Яко благоволиша раби Твои камение его, и персть его ущедрят. И убоятся языцы имене Господня, и вси царие земстии славы Твоея. Яко созиждет Господь Сиона, и явится во славе Своей. Призре на молитву смиренных, и не уничижи моления их. Да напишется сие в род ин, и людие зиждемии восхвалят Господа. Яко приниче с высоты святыя Своея, Господь с Небесе на землю призре, услышати воздыхание окованных, разрешити сыны умерщвленных, возвестити в Сионе имя Господне, и хвалу Его во Иерусалиме. Внегда собратися людем вкупе и царем, еже работати Господеви. Отвеща ему на пути крепости его, умаление дней моих возвести ми. Не возведи мене во преполовение дней моих: в роде родов лета Твоя. В началех Ты, Господи, землю основал еси, и дела руку Твоею суть небеса. Та погибнут, Ты же пребываеши, и вся яко риза обетшают, и яко одежду свиеши я, и изменятся. Ты же тойжде еси, и лета Твоя не оскудеют. Сынове раб Твоих вселятся, и семя их во век исправится.

Молитва из творений св. Димитрия Ростовского

Боже, Отче Господа нашего Иисуса Христа, Отец щедрот и Бог всякаго утешения, утешающий нас во всякой скорби нашей! Утеши каждаго скорбящаго, опечаленнаго, отчаявающагося, обуреваемаго духом уныния. Ведь каждый человек создан руками Твоими, умудрен премудростию, возвеличен десницей Твоею, прославлен благостию Твоею. Но вот посещены мы ныне Отеческим Твоим наказанием, кратковременными скорбями! – Ты сострадательно наказываешь тех, кого любишь, и милуешь щедро и призираешь на их слезы! Итак, наказав, помилуй и утоли печаль нашу; преложи скорбь на веселие и радостию раствори печаль нашу; удиви на нас милость Твою, дивный в советах Владыко, Непостижимый в судьбах Господи, и благословенный в делах Твоих во веки, аминь.

Молитва об избавлении от уныния, св. Иоанна Кронштадтского

Господь – уничтожение уныния моего и оживление дерзновения моего. Все для меня Господь. О, воистину Сый Владыко, слава Тебе! Слава Тебе, Животе Отче, Животе Сыне, Животе Душе Святый – Простое Существо – Боже, присно нас избавляющий от душевной смерти, страстями душе нашей причиняемой. Слава Тебе, Триипостасный Владыко, яко от одного призывания имени Твоего просвещаеши мрачное лицо души и тела нашего и дарствуеши миром Твоим, превосходящим всякое земное и чувственное благо и всякое разумение.

Святителю Тихону Задонскому

О всехвальный святителю и угодниче Христов, отче наш Тихоне! Ангельски на земли пожив, ты яко ангел благий явился еси и в давнем твоем прославлении: веруем от всея души и помышления, яко ты, благосердый наш помощниче и молитвенниче, твоими неложными ходатайствы и благодатию, от Господа обильно тебе дарованною, присно способствуеши нашему спасению. Приими убо, ублажаемый угодниче Христов, и в час сей наша недостойная моления: свободи ны твоим заступлением от облегающаго нас суесловия и суемудрия, неправоверия и зловерия человеческаго; потщися, скорый о нас предстателю, благоприятным твоим ходатайством умолити Господа, да пробавит Своя великия и богатыя милости на нас грешных и недостойных рабех Своих (имена), да уврачует Своею благодатию неисцеленныя язвы и струпы растленных душ и телес наших, да растворит окаменелая сердца наша слезами умиления и сокрушения о премногих согрешениих наших, и да избавит ны от вечных мук и огня геенскаго; всем же верным людем Своим да дарует в нынешнем веце мир и тишину, здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако, тихое и безмолвное житие поживше во всяком благочестии и чистоте, сподобимся со Ангелы и со всеми святыми славити и воспевати всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков.

Молитва пред иконой Божией Матери “Утоли моя печали”

Надеждо всем концем земли, Пречистая Дево, Госпоже Богородице, утешение наше! Не гнушайся нас грешных, на Твою бо милость уповаем: угаси горящий в нас пламень греховный и покаянием ороси изсохшая сердца наша; очисти ум наш от греховных помыслов, приими мольбы, от души и сердца со воздыханием Тебе приносимыя. Буди о нас ходатаица к Сыну Твоему и Богу и отврати гнев Его Матерними Твоими молитвами. Душевныя и телесныя язвы исцели, Госпоже Владычице, утоли болезни душ и телес, утиши бурю злых нападений вражеских, отыми бремя грехов наших, и не остави нас до конца погибнути, и печалию сокрушенная сердца наша утеши, да славим Тя до последняго издыхания нашего.

Молитва пред иконой Божией Матери “Нечаянная радость”

Молитва пред иконой Божией Матери “Всех скорбящих Радость”

О, Пресвятая Владычице Богородице, преблагословенная Мати Христа Бога, Спасителя нашего, всех скорбящих радосте, больных посещение, немощных покрове и заступнице, вдовиц и сирых покровительнице, матерей печальных всенадежная утешительнице, младенцев немощных крепосте, и всем безпомощным всегда готовая помоще и верное прибежище! Тебе, о Всемилостивая, дадеся от Всевышняго благодать во еже всех заступати и избавляти от скорбей и болезней, зане Сама лютыя скорби и болезни претерпела еси, взирающи на вольное страдание Сына Твоего возлюбленнаго и Того на кресте распинаема зрящи, егда оружие, Симеоном предреченное, сердце Твое пройде: темже Убо, о Мати чадолюбивая, вонми гласу моления нашего, утеши нас в скорби сущих, яко верная радости ходатаица. Предстоящи престолу Пресвятыя Троицы, одесную Сына Твоего, Христа Бога нашего, можеши, аще восхощеши, вся нам полезная испросити: ради с верою сердечною и любовию припадаем к Тебе, яко Царице и Владычице: слыши дщи, и виждь, и приклони ухо Твое, услыши моление наше и избави нас от обстоящих бед и скорбей: Ты бо Радосте всех верных, яко мир и утешение подаеши. Се зриши беду нашу и скорбь: яви нам милость Твою, посли утешение уязвленному печалию сердцу нашему, покажи и удиви на нас грешных богатство милосердия Твоего, подаждь нам слезы покаяния ко очищению грехов наших и утолению гнева Божия, да с чистым сердцем, совестию благою и надеждою несумненною прибегаем ко Твоему ходатайству и заступлению. Приими, Всемилостивая наша Владычице Богородице, усердное моление наше Тебе приносимое, и не отрини нас недостойных от Твоего благосердия, но подаждь нам избавление от скорби и болезни, защити нас от всякаго навета вражия и клеветы человеческия, буди нам помощница неотступная во вся дни жизни нашея, яко да под Твоим матерним покровом всегда пребудем цели и сохранени Твоим заступлением и молитвами к Сыну Твоему и Богу Спасителю нашему, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со безначальным Его Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва пред иконой Божией Матери “Покров Пресвятой Богородицы”

О Пресвятая Дево, Мати Господа Вышних Сил, Небесе и земли Царице, града и страны нашея всемощная Заступнице! Приими хвалебно-благодарственное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, и вознеси молитвы наша ко Престолу Бога Сына Твоего, да милостив будет неправдам нашим и пробавит благодать Свою чтущим всечестное имя Твое и с верою и любовию покланяющимся чудотворному образу Твоему. Несмы бо достойни от Него помиловани быти, аще не Ты умилостивиши Его о нас, Владычице, яко вся Тебе от Него возможна суть. Сего ради к Тебе прибегаем, яко к несомненней и скорей Заступнице нашей: услыши нас, молящихся Тебе, осени нас вседержавным покровом Твоим и испроси у Бога Сына Твоего пастырем нашим ревность и бдение о душах, градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание: всем же нам дух разума и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пресвятая, умилосердися на немощныя люди Твоя; разсеянныя собери, заблуждшия на путь правый настави, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления; воздвигни нас из глубины греховныя и просвети сердечныя очи наша ко зрению спасения; милостива нам буди зде и тамо, в стране земнаго пришельствия и на Страшнем суде Сына Твоего; преставльшияся же в вере и покаянии от жития сего отцы и братию нашу в вечней жизни со Ангелы и со всеми святыми жити сотвори. Ты бо еси, Госпоже, Слава небесных и Упование земных, Ты по Бозе наша Надеждо и Заступнице всех притекающих к Тебе с верою. К Тебе убо молимся и Тебе, яко Всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и весь живот наш предаем, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Поучения в Святую Пятидесятницу

Поучение VIII. В третий день святой Пасхи, на литургии.

И воскресение Его служит знамением нашего избавления от грехов и оправдания пред Богом. Об этом свидетельствует Апостол, когда говорит, что Христос «предан бысть за прегрешения наша и воста за оправдание наше» (Рим. 4:25).

Что Иисус Христос «предан бысть за прегрешения наша», — это такая истина, которую не нужно доказывать христианам. Ее предсказали пророки, когда предызображали страдания Спасителя. — «Той язвен бысть за грехи наша», говорили они, «и мучен бысть за беззакония наша, наказание мира нашего на Нем» (Ис. 53:5). Ее проповедывали Апостолы, когда говорили: «Христос умре грех ради наших; Христос о гресех наших пострада» (1 Кор. 15:3; 1 Петр. 3:18). Ее возвестил и Сам Иисус Христос, когда говорил иудеям: «Я душу Мою полагаю за овцы»; плоть Мою «дам за живот мира» (Иоан. 10:55; 6, 51).

И мы несомненно веруем, что Иисус Христос умер за грехи наши. Но почему веруем? Потому что Он «и воста за оправдание наше». А веровали ли бы мы этому, если бы Он не востал из мертвых, и какова была бы тогда наша вера? Если бы Иисус Христос не воскрес из мертвых, то вероятно никто не признал бы Его своим Искупителем; ибо никто не мог бы твердо убедиться, что жертва, принесенная Им за грехи наши, угодна Господу и удовлетворила правосудию Божию. Тогда всякий справедливо мог бы сказать верующим: «Аще Христос не воста, — суетна вера ваша, — вы еще во гресех ваших» (1 Кор. 15:17).

Но вот Он воскрес; да умолкнет неверие, да исчезнет всякое сомнение о нашем чрез Него спасении! Воскрес Христос; значит, правосудие Божие удовлетворилось Его жертвою за грехи наши. Воскрес Христос; значит, лежавшие на Нем грехи наши прощены теперь и уничтожены. Воскрес Христос; значит, Он Своею смертию попрал смерть, служившую наказанием за грехи наши, и сделал ее переходом к безсмертию. Итак, верно слово Апостола, что Христос «предан бысть за прегрешения наша и воста за оправдание наше», — воскрес, между прочим, для того, дабы показать нам, что Он точно искупил нас от грехов и оправдал пред Богом.

Таким образом, всякое неверие в истину оправдания нашего смертию и воскресением Сына Божия делается безответным и безсмысленным, — всякое колебание и сомнение в этой истине является неразумным и неосновательным; а наша вера в сию истину становится неопровержимою и непоколебимою.

Возблагодарим же Господа нашего Иисуса Христа, Сына Божия, Который Своею смертию примирил нас с Царем небесным, исходатайствовал нам у Отца небеснаго отпущение безчисленных грехов наших, избавил нас от вечных мучений за оные; а воскресением Своим пролил свет на веру нашу в истину искупления нашего Его заслугами, укрепил и утвердил ее в душах и сердцах наших навеки непоколебимо. Аминь.

Поучение XVII. В пяток Светлой седмицы, на Литургии.

Видели мы, возлюбленные, что и при свете Воскресения можно оставаться во тьме, — и при источнике жизни можно оставаться мертвым. Поэтому св. Церковь предлагает нам ныне новый «живоносный источник», в надежде, что мы, не воспользовавшис источником жизни, исходящим из гроба Господня, воспользуемся хотя сим «живым и независтным источником».

Сей источник благодати открывается от лица преблагословенной Матери воскресшаго Господа. Никто в такой мере не причастен благодати, исходящей от креста и гроба Христова, как Она — Матерь живота, и никому не дано изливать в таком обилии токи благодати на всю Церковь Христову и чад ея, как Ей, облагодатствованной паче всех.

Итак приидите, возлюбленные, почерпем с веселием от сего живоноснаго источника спасения. Быть может, этот источник будет для нас доступнее, чем живоносный крест и гробъ — источники нашего воскресения.

Что же мы почерпем из этого живаго и независтнаго источника? О чем, будем молиться и чего просить у Матери Божией? Будем просить у Нея и благ земныхъ — телеснаго здоровья, довольства во всем необходнмом для жизни, избавления от бед и скорбей, от нужд и обстояний, успеха в частных полезных делах и предприятиях, благопоспешества в трудах и занятиях наших. Но прежде и паче всего будем просить у Нея благ духовных и вечныхъ — прощения грехов наших, благословения и помощи в делах добрых и богоугодных, благодатных даров Духа Божия — духа молитвы и благоговения, духа чистоты и святыни, духа премудрости и разума духовнаго, духа совета и крепости в добродетеди, духа благочестия и страха Божия. Такого прошения и молитвы нашей Матерь Божия никогда не отринет; и как живый и независтный источник всякой благодати Божией всегда будет подавать на сие дары, необходимые для нашей жизни и спасения.

Когда и в каких случаях нужно нам притекать к живоносному источнику благодати — Матери Божией? Всегда и во всех случаях жизни — печальных и радостных, утешительных и скорбных. Никто, после Господа Бога, не являет такой всесовершенной любви к земнородным, как Она — небесная Матерь наша, по благодати усыновления. Будьте к Ней так же близки сердцем своим, доверчивы, откровенны, как дети к своей матери; и будьте уверены, что никакая добрая мысль ваша, никакое чистое чувство, никакое благожелание и прошение не будут отвергнуты Ею, а будут приняты с материнскою любовию и сочувствием, и будут исполнены с материнским снисхождением и состраданием. Но знайте и то, что и недобрыя мысли, нечистыя чуства и желания ваши не утаятся пред взором Ея и не избегнут праведнаго гнева Его. Блюдите же, всяцем хранением блюдите сердце свое, чтобы оно было всегда право пред очами Пречистой и Пренепорочной Девы.

Как почерпать от источника благодати — Матери Божией? Как, то есть, молиться и просить Ее? Должно молиться и просить Матерь Божию с верою истинною, твердою, непоколебимою, с искренним желанием употреблять все подаваемое Ею, по воле Божией, во благо и спасение души своей, с искренним желанием быть истинными чадами Ея, подражать Ей в благоугождении Сыну Ея и Богу. Пресвятая Матерь Божия любит и приемлет, предваряет на помощь и избавляет от всяких бед и зол только благонравных и богобоящихся рабов Своих. Ей угоден и приятен только тот, кто возлюбил Сына Ея и Господа любовию крепкою и николиже отпадающею, повинуется св. слову Его, исполняет животворныя и спасительныя заповеди Его. Но кто не любит Господа, не повинуется Его воле, а творит только свою волю, тот, во всяком случае, противен Ей, и ему нельзя ожидать от Богоматери никакой помощи.

Будем же, возлюбленные, как добрыя, кроткия и послушныя дети, притекать к Матери Господа нашего, со страхом Божиим и благоговением. Будем и просить Ее с верою и упованием, и принимать ниспосылаемыя нам благодеяния и дары с благодарением, и употреблять их во славу Божию и на дела благия.

«Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди в Божественной Твоей славе, венцев славы сподоби». Аминь.

Поучение XXVIII. В неделю о разслабленном, на утрени.

«Душу мою, Господи, во гресех всяческих и безместными деяньми люте разслаблену, воздвигни Божественным Твоим предстательством, якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле, да зову Ти спасаемь: Слава, Христе, державе Твоей!» (Кондак).

Такую молитву св. Церковь предлагает нам ныне, для размышления и назидания нашего! Она коротка, но глубока по своему содержанию.

Стоит пред лицем Господа грешник; покаянныя слезы у него льются неудержимо; он сознает себя люте разслабленным от грехов и безместныхъ — неподобных деяний; и пламенно молится, чтобы Сам Господь воздвиг его, как некогда разслабленнаго, ибо сам он не может сделать этого. Вот содержание сей весьма важной молитвы! Кто сознает себя крайне разслабленным греховною жизнию и беззаконными деяниями, тот не может не обратить своего внимания на сию молитву, если желает себе спасения.

Здесь, конечно, разумеется разслабление не телесное, а душевное. Но знаем ли мы, что такое разслабление душевное?

Известно, что разслабленный телом имеет все члены свои безсильными: ни руки поднять, ни ногой ступить, ни головы повернуть, ни телом движения сделать он не может. Это живой гроб, в котором лежит душа. Точно так же и разслабленный душею все силы и способности свои имеет обезсиленными: вся душа его в унынии, ум в неразумии, воля в нерадении, сердце в скверных, лукавых и хульных помыслах. Это — живой мертвец для Бога, благодати Божией и жизни блаженной. Положение ужасное! Положение такое, из котораго никак нельзя выйти самому по себе. Где же взять сил, чтобы выйти из этого положения? При помощи благодати Божией, сила сия заключается в одушевленной ревности о богоугождении. Купец, воин, судия, ученый проходят службу многозаботливую и многотрудную. Чем они поддерживают себя в трудах своих? Воодушевлением и любовию к своему делу. Не иным чем можно поддерживать себя и на пути благочестия. А без сего мы будем находить в служении Богу одну томность, тяготу, скуку, вялость. И тихоход идет, но с болезнию, тогда как для быстрой серны или проворной белки движение и переход составляют удовольствие. Ревностное и живое богоугождение есть отрадное, окрыляющее дух шествие к Богу. Без ревности и одушевления в благочестии можно испортить все дело богоугождения. В богоугождении надо все делать во славу Божию, наперекор живущему в нас греху; а без сего мы будем все исполнять только по привычке, по требованию приличия, потому что так издавна делалось и так делают другие. Надо делать все; а в противном случае мы иное сделаем, а иное нет, и притом без всякаго сокрушения и даже памяти о проступках. Надо все делать со вниманием и осмотрительностию, как «главное дело»; а иначе мы будем делать, как попало.

Итак, теперь ясно, что без одушевления и ревности христианинъ — плохой христианин, — вялый, разслабленный, безжизненный, ни тепел, ни холоден, — и жизнь такая — не жизнь. Эта жизнь, по выражению слова Божия, «обуморенная», никуда негодная.

Зная сие, возлюбленные, позаботимся явить себя истинными ревнителями добрых дел, чтобы быть истинно угодными Богу, не имея скверны, или порока, или нечто от таковых.

Но да не подумает кто-нибудь из нас, что все это мы можем сделать сами по себе. Нет, возлюбленные, сами собой мы ничего хорошаго не можем сделать в деле благочестия и богоугождения. Сам Спаситель предупредил нас в этом, когда сказал: «без Мене не можете творити ничесоже». Потому-то св. Церковь и влагает ныне в уста наши эту трогательную молитву: «Душу мою, Господи, во гресех всяческих и безместными деяньми люте разслаблену, воздвигни Божественным Твоим предстательством, якоже разслабленнаго воздвигл еси древле, да зову Ти спасаемь: Слава, Христе, державе Твоей». Аминь.

Поучение XXXI. В Преполовение Пятидесятницы.

«Преполовившуся празднику, жаждущую душу мою благочестия напой водами, яко всем, Спасе, возопил еси: жаждай да грядет ко Мне и да пиет. Источниче жизни нашея, Христе Боже, слава Тебе!»« (Тропарь).

По милости Божией, мы достигли самой средины св. Пятидесятницы. Ныне как бы полдень светоносных праздников Господних, начавшихся утром преславнаго Воскресения Христова и кончающихся в вечер св. Пятидесятницы. Нас со всех сторон окружает безпредельное море света и благодати Божией. Живоносныя волны сего света и благодати бьют на нас отвсюду, — в церковных службах, песнопениях и таинствах. И многие из христиан, без сомнения, с наслаждением упиваются от тука Дома Божия. Но вероятно есть и такие между нами жалкие христиане, которые, среди самаго моря благодатнаго, томятся жаждою. Сердобольная мать наша, св. Церковь, всегда заботящаяся о нашем спасении, предвидела такое печальное положение, и вот вложила в уста наши помянутую молитву: »«Преполовившуся празднику, жаждущую душу мою благочестия напой водами». ».

Умилительная молитва сия имеет сходство с трогательною молитвою, которую мы слышали в неделю о разслабленном. Да и самыя Евангельския события — тогдашния и нынешния — подобны одно другому. Там Господь вопрошал: «Хощеши ли здрав быть?» — и даровал исцеление; здесь торжественно взывает: «Жаждай да грядет ко Мне и да пиет». и говорит сие о даровании Духа Святаго. Там и здесь Спаситель наш ясно показал и доказал Свое Божественное достоинство, власть и силу.

Итак, с живою верою и крепким упованием пойдемте все к Нему. Кто чего бы ни жаждал, — говорит один из учителей нашей Церкви, — только бы то не противно было духу Господа, — непременно найдете удовлетворение. Жаждущие знания, идите ко Господу; ибо Он есть единственный свет, просвещающий всякаго человека. Жаждущие очищения от грехов и утоления совестнаго жжения, идите ко Господу; ибо Он вознес грехи всего мира на древо и рукописание их разодрал. Жаждущие покоя сердечнаго, идите ко Господу; ибо Он есть сокровище, обладание которым заставит вас забыть все лишения и презреть все блага, чтобы обладать им единым. Сила кому нужна, — у Него всякая сила. Слава ли, — у Него слава премирная. Свобода ли, — Он дарователь истинной свободы. Он решит все наши недоумения, расторгнет узы страстей, развеет все скорби и туги, даст преодолеть все препоны, все искушения и козни врага; а главное — Он дарует нам Духа Святаго и уровняет путь нашей жизни духовной» (Еп. Феофан).

Веруете ли сему, мои возлюбленные? Если веруете, то пойдемте все ко Господу, непрестанно взывая к Нему: ««Преполовившуся празднику, жаждущую душу мою благочестия напой водами, яко всем, Спасе, возопил еси: жаждай да грядет ко Мне и да пиет. Источниче жизни нашея, Христе Боже, слава Тебе!»» — А кто не верует, того положение ужасное! Он уподобляется тому, кто стоял по самое горло в воде и никак не мог утолить своей жажды, только более и более возбуждал ее до безконечности. Такая жажда, конечно, в конце концов должна превратиться в паление вечнаго огня геенскаго. От чего да сохранит всех нас Господь Бог! Аминь.

Информация о первоисточнике

При публикации материалов в сети интернет обязательна гиперссылка:

“Православная энциклопедия «Азбука веры».” (http://azbyka.ru/).

“Православие и мир. Электронная библиотека” (lib.pravmir.ru).

© Онлайн библиотека сайта Православие и мир, 2011-2017

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Оценка 3.4 проголосовавших: 17
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here